Strona główna »
Inne »
Zadania Krajowego Sekretariatu Konwencji Bazylejskiej o kontroli transgranicznego przemieszczania i usuwania odpadów niebezpiecznych
2012-05-30 13:29:17
Zadania Krajowego Sekretariatu Konwencji Bazylejskiej o kontroli transgranicznego przemieszczania i usuwania odpadów niebezpiecznych
Zgodnie z Zarządzeniem Ministra Środowiska nr 18 z dnia 22 kwietnia 2003 r. Głównemu Inspektorowi Ochrony Środowiska powierzono prowadzenie wydzielonego ośrodka krajowego ds. Konwencji Bazylejskiej o kontroli transgranicznego przemieszczania i usuwania odpadów niebezpiecznych. Do działań związanych z realizacją ww. zadania należą m.in.:
1. Zapewnienie obiegu informacji zgodnie z postanowieniami art. 13 i 16 Konwencji;
2. Prowadzenie krajowego sekretariatu konwencji;
3. Opracowywanie, we współpracy z właściwymi ministrami oraz innymi organami administracji publicznej, raportów z realizacji zobowiązań wynikających z Konwencji oraz wdrażanie wytycznych opracowanych przez grupy robocze powołane na mocy decyzji Konferencji Stron;
4. Opracowywanie, we współpracy z właściwymi ministrami oraz innymi organami administracji publicznej, raportów z realizacji zobowiązań wynikających z konwencji oraz wdrażania wytycznych opracowanych przez grupy robocze powołane na mocy decyzji Konferencji Stron Konwencji;
5. Opiniowanie, we współpracy z właściwymi ministrami i organami administracji publicznej, wszelkich dokumentów będących przedmiotem prac organów Konwencji i przekazywanie ich do Sekretariatu Konwencji;
6. Opracowanie i przedkładanie do akceptacji Ministra Środowiska, projektów stanowisk dla delegacji uczestniczących w spotkaniach Konferencji Stron Konwencji oraz innych organów konwencji, a także analiza i ocena sprawozdań z uczestnictwa
w spotkaniach na forum Konferencji;
7. Organizowanie szkoleń, konferencji i warsztatów mających na celu poszerzenie praktycznej znajomości zasad wdrażania postanowień konwencji;